Mesleki liselerde görsel programlama başarısını etkileyen faktörler


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ALİ KESKİNSOY

Danışman: Ahmet Feyzi Satıcı

Özet:

Mesleki Liselerde Görsel Programlama Başarısını Etkileyen Faktörler Bu araştırma 2009-2010 eğitim öğretim yılı birinci döneminde, Güngören Anadolu Teknik Lisesi, Güngören Teknik Lisesi, Şişli Teknik Lisesi ve Şişli Endüstri Meslek Lisesi, Bilişim Teknolojileri Alanında öğrenim gören 11. sınıf öğrencilerinin, Görsel Programlama dersi başarılarını etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla toplam 92 öğrenci üzerinde ilişkisel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenlerini; genel akademik başarı, matematik başarısı, genel yetenek, yaratıcılık, problem çözme ve bilgisayara karşı tutum oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Genel Yetenek Testleri Bataryası (Harf Serileri, Şekilleri Tanıma, Hacim Yüzeyleri Açılımı), Problem Çözme Envanteri (PÇE), Yaratıcılık Ölçeği ve Bilgisayar Tutum Ölçeği (BTÖ-M) kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin genel not ortalamaları ve onuncu sınıf matematik dersi ortalamaları elde edilmiştir. Görsel Programlama dersi başarısı için bu derslerle ilgili ders notları kullanılmıştır. Araştırma sonunda okul türlerine göre değişmek üzere, öğrencilerin Görsel Programlama dersi başarıları ile genel akademik başarı, matematik ortalamaları, problem çözme, genel yetenek ve bilgisayar tutumları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Diğer değişkenlerle herhangi anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Görsel Programlama dersi başarısı toplam varyansının Şişli Endüstri Meslek Lisesi için %51.8’i, Güngören Anadolu Teknik Lisesi için %41.2’si ve Güngören Teknik Lisesi için %84.7’si incelenen bağımsız değişkenlerle açıklanabilmektedir. Anahtar sözcükler: Görsel Programlama dersi başarısı, genel yetenek, problem çözme, yaratıcılık, bilgisayar tutumları ABSTRACT The Factors Effecting The Success Of Visual Programming Achievement In Professional High School This research was done during the first term in 2009-2010 education year. It was done by using correlative scanning model on totally 92 students to point out students’ visual programming achievement factors. It is done for the students who study at 11th class Güngören Anatolia Technical High School, Güngören Technical High School, Şişli Technical High School, Şişli Industry Profession High School the area of informatic technology. Independent variables of the research are general aptitude, general academic achievement, mathematics achievement, creativity, problem solving, computer attitude. In this research, General Skills Test Battery (Letter Series , Shape Recognition and Volume Surface Expansion), Problem Solving Inventory (PSI), Creativity Scale and Computer Attitude Scale are used in order to collect some data. Moreover ,the general average mark of the students and the average of their tenth grade mathematics lesson are attained. Visual Programming course notes were used for the success of this lesson. At the end of the research, statistically significant relationships have been found between the success of students’ visual programming and their overall academic success, mathematics averages, problem solving, general skills and attitudes of computer anxiety. No any significant relationship has been found with the other variables. Regarding the total variance of Visual Programming course’s success, 51.8% of Şişli Industrial Professional High School, 41.2% of Güngören Anatolian Technical High School and %84.7 of Güngören Technical High School can be explained by reviewed independent variables. Key words: Visual Programming course achievement, general ability, problem solving, creativity, computer attitudes