Ergenlik döneminde dindarlık, şükür ve hayat memnuniyeti (İstanbul Pendik örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YASEMİN YILMAZ ÇITIR

Danışman: ALİ AYTEN

Özet:

Bu çalışmanın konusu ergenlik döneminde olan ve lisede öğrenim gören gençlerin dindarlık, şükür ve hayat memnuniyeti düzeylerini ve aralarındaki ilişkileri incelemektedir. İstanbul’un Pendik ilçesinde yaşayan ve farklı liselerde öğrenim gören 420 öğrenciye uygulanan anket sonuçları değerlendirilmiştir. Araştırmada katılımcıların demografik değişkenlerinin yanı sıra “Hayat Memnuniyeti Ölçeği”, “Ok-Dini Tutum Ölçeği” ve “Minnettarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın ilk bölümünde dindarlık, şükür ve hayat memnuniyeti ile ilgili kavramsal bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ise dindarlık, şükür ve hayat memnuniyeti arasındaki ilişki incelenmiştir. Anahtar Sözcükler: Dindarlık, Şükür, Hayat Memnuniyeti, Minnettarlık ABSTRACT The subject of this study is to analyze religiosity, gratitude and life satisfaction rates of the young people studying at high school. The survey results are evaluated which are applied to students who live in Pendik, İstanbul and study at different high schools. Together with demographic variants of participants, “Life Satisfaction Scale”, “Ok-Religious Attitude Scale” and “Gratitude Scale” are used in this study. In the first chapter of research, conceptual information about religiosity, gratitude and life satisfaction are represented. The relations between the religiosity, gratitude and life satisfaction are investigated in the second chapter also. Key words: Religiosity, Gratitude, Life Satisfaction, Gratefulness