Brand extensions: The role of brand familiarity, similarity and parent brand attitude in consumer evaluation


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: GAMZE ÖZÜPAK

Danışman: FATMA MÜGE ARSLAN

Özet:

Marka Yayılması: Markanın Bilinirliginin, Benzerliğin ve Ana Markaya Karşı Tutumun Tüketici Değerlendirmesine Etkisi Son yıllarda bir çok firma, yeni pazarlara giriş yaparken ve yeni bir ürün oluştururken marka yayma stratejisi kullanmaktadır. Marka yayma stratejisi, ürün başarısızlığını azaltmak gibi bir çok avantaj sağlaması açısından fırmalar için önemli bir seçenek haline gelmiştir. Bu yüzden bu çalışmanın amacı, tüketicilerin marka yayılmalarını değerlendirken markanın bilinirliğinin, ana ürüne (markaya) benzerliğinin ve ana markaya karşı tutumunun bu değerlendirmeye etkisini analiz etmektir. İstatistiksel analiz, çok iyi bilinen beş marka kullanılarak yapılmıştır. Bu sonuçlara göre, benzerliğin ve ana markaya karşı tutumun, tüketicilerin marka yayma stratejisi uygulanmış ürünleri değerlendirmelerine etkisi vardır. Bu etki daha olumlu görüşlerin oluşmasına yardımcı olmaktadır. Çalışmada bunlara ek olarak, markaya özel çağrışımların da tüketicelerin marka yayma stratejisi uygulanmış ürünleri değerlendirmelerine etkisi olduğu görülmüştür. ABSTRACT Brand Extensions: The Role of Brand Familiarity, Similarity and Parent Brand Attitude in Consumer Evaluations In recent years most of the companies use brand extension strategies for entering new markets and for launching new products. Brand extension strategy has become very critical for companies due to its advantages such as decreasing product failures. Therefore the aim of this study is to analyze the role of brand familiarity, similarity and parent brand attitude in consumer evaluations of brand extensions. Five well-known brands have been used for statistical analyses. According to the results, similarity and parent brand attitude have effects on attitude towards the extensions. Consumers have more favourable opinions when there is similarity between the parent brand and the extension. Additional to these factors, brand specific associations also have influence on brand extension evaluations.