Küreselleşmenin medya işletmelerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ÖZLEM SEZER

Danışman: ORHAN BAYTAR

Özet:

Küreselleşmenin medya işletmelerine etkisi Küreselleşme, gelişen teknoloji sayesinde hayatın her alanında olduğu gibi medya işletmelerini de etkisi altına almıştır. Bu çalışmada ilk olarak küreselleşmeyle ilgili farklı yaklaşımlara yer verilmiş ve küresel medya ile Türk medya işletmelerinin ilişkisi incelenmektedir. Küreselleşmenin medya işletmelerine etkilerinin incelenmesi amaçlanan çalışmada konu ile ilgili medya işletmelerinin yöneticilerinin görüşleri alınmıştır. Bu kapsamda Türkiye’de ki medya işletmelerinden küresel medya ile işbirliği kuran medya işletmelerinden 1 yayıncı, biri yurt dışı yatırımı olmak üzere 2 televizyon ve 1 internet sitesinin yöneticileri ile yüz yüze ve elektronik posta aracılığıyla derinlemesine mülakat yapılmıştır. Çalışmada, küresel medya ile Türk medya işletmelerinin genellikle lisans anlaşmasına dayalı bir anlaşma kurduğu ve bu anlaşmalarda asıl amacın küresel medyanın teknolojik alt yapısını kullanmak olduğu görülmüştür. Türk medya sermayedarlarının yurt dışında yatırım yapma planı olmadığı ve Türk medya işletmesi yatırımı olarak yurt dışında bir televizyon kanalı olduğu görülmektedir. ABSTRACT Impact of globalısatıon on medıa companıes Globalisation has a huge impact on media managements through technology, as it has on other sections of life. This research will first of all takes various approaches on globalisation and investigates the relationship between global media and Turkish media. Aiming to reveal the effect of globalisation on media managements, the researcher interviewed with media managers on this point. In this scope face-to-face interviews and in-depth interviews via electronic mailing has been fulfilled with 1 website and 2 television managers of 1 broadcaster and one foreign investor from Turkey that built cooperation with global media managements. This research has revealed that Turkish media managements cooperate with global media based generally on a licence agreement, and that the main reason of such agreements is to take the advantage of technological infrastructure of global media companies. It is one of the outcomes of this research that Turkish media investors are not planning to invest a foreign country and that there is only one Turkish television channel abroad.