Genç erkek snowboardcularda stabil ve stabil olmayan zeminlerdeki koordinasyon uygulamaları ve farklı öğrenme yöntemlerinin denge, esneklik, çeviklik ve beceri üzerine etkisi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Antrenörlük Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Levent tanyeri

Danışman: Niyazi Güven Erdil

Özet:

 Amaç: Bu çalışmanın amacı 8 haftalık antrenman programının sonunda, genç erkek snowboardcularda stabil ve stabil olmayan zeminlerdeki koordinasyon uygulamaları ve farklı öğrenme yöntemlerinin denge, esneklik, çeviklik ve beceri üzerine etkisinin tespit edilmesidir. Gereç ve Yöntem: Araştırma için Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Etik kurul onayı alındıktan sonra, çalışma grubu olarak Türkiye, Kars İli Sarıkamış İlçesinde Ş.B.B Anadolu Lisesi Spor Kulübünün altyapısında bulunan 15 yaş grubu genç erkek snowboarcular katılmıştır. 30 sporcunun arasında çalışma ve kontrol grubu kura yöntemi ile belirlenmiş ve homojen bir şekilde 3 gruba ayrılmıştır. 10'ar kişilik üç gruba ayrılan çalışma grubunda bir grup (G1) 8 hafta süresince haftada 2 gün antrenman programına entegre edilmiş propriyoseptif ve koordinatif kuvvet egzersizleri yaparken, diğer grup (G2) 8 hafta süresince haftada 2 gün antrenman programına entegre edilmiş farklı öğretim yöntemlerine ilişkin egzersizler yapmışlardır. Kontrol grubu ise (KG) klasik olarak kendilerine antrenörleri tarafından verilmiş snowboard antrenman programlarını uygulamışlardır. Çalışmanın başlangıcında tüm prosedür için anlamlılık seviyesi p≤0.05 olarak belirlenmiş ve istatistiksel işlemler SPSS 18.0 for Windows programında yapılmıştır. Bulgular: Çalışmada tüm antrenmanların snowboard becerileri üzerinde etkili olduğu ancak etki düzeyinin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Farklı öğrenme yöntemleri snowboard becerileri üzerinde en fazla etkiyi yaratırken, stabil olmayan zeminlerde yapılan antrenmanların etkisi ikinci sırada ve klasik antrenmanların etkisi üçüncü sırada yer almaktadır. Sonuçlar: Araştırma sonucunda farklı öğrenme yöntemlerinin stabil olmayan zeminlerde yapılan antrenmanlardan ve standart antrenmanlardan daha etkili sonuçlarlar ortaya çıkardığı tespit edilmiştir.