Çocuk duygusu dergisinin eğitim bilimleri açısından incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Kadriye Çallı

Danışman: Mesut Şen

Özet:

ÇOCUK DUYGUSU DERGİSİNİN EĞİTİM BİLİMLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ Bu çalışma eski harfli çocuk dergilerinden “Çocuk Duygusu” dergisinin eğitim bilimleri açısından incelenmesini hedeflemektedir. Bu doğrultuda derginin çocuk eğitimine yönelik olarak neleri içermekte olduğu incelenmiştir. Çalışma, tarihi yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. 1913–1914 yılları arasında çıkarılan 61 sayılık dergi taranmış, çocuk eğitimiyle ilgili olarak ele alınan temel konular tespit edilmiş, bu konulara uygun metinler seçilmiş, derginin fihristi çıkarılmış ve bazı metinler günümüz Türkçesiyle çalışmaya eklenmiştir. Derginin döneminde çıkarılan diğer çocuk dergileri gibi hem çocuk eğitimine hem de bu alandaki dergicilik faaliyetlerine büyük katkısı olduğu tespit edilmiştir. Anahtar sözcükler: Çocuk dergileri, çocuk eğitimi, edebiyat eğitimi, eğitim bilimleri. ÇOCUK DUYGUSU DERGİSİNİN EĞİTİM BİLİMLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ Bu çalışma eski harfli çocuk dergilerinden “Çocuk Duygusu” dergisinin eğitim bilimleri açısından incelenmesini hedeflemektedir. Bu doğrultuda derginin çocuk eğitimine yönelik olarak neleri içermekte olduğu incelenmiştir. Çalışma, tarihi yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. 1913–1914 yılları arasında çıkarılan 61 sayılık dergi taranmış, çocuk eğitimiyle ilgili olarak ele alınan temel konular tespit edilmiş, bu konulara uygun metinler seçilmiş, derginin fihristi çıkarılmış ve bazı metinler günümüz Türkçesiyle çalışmaya eklenmiştir. Derginin döneminde çıkarılan diğer çocuk dergileri gibi hem çocuk eğitimine hem de bu alandaki dergicilik faaliyetlerine büyük katkısı olduğu tespit edilmiştir. Anahtar sözcükler: Çocuk dergileri, çocuk eğitimi, edebiyat eğitimi, eğitim bilimleri. ÇOCUK DUYGUSU DERGİSİNİN EĞİTİM BİLİMLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ Bu çalışma eski harfli çocuk dergilerinden “Çocuk Duygusu” dergisinin eğitim bilimleri açısından incelenmesini hedeflemektedir. Bu doğrultuda derginin çocuk eğitimine yönelik olarak neleri içermekte olduğu incelenmiştir. Çalışma, tarihi yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. 1913–1914 yılları arasında çıkarılan 61 sayılık dergi taranmış, çocuk eğitimiyle ilgili olarak ele alınan temel konular tespit edilmiş, bu konulara uygun metinler seçilmiş, derginin fihristi çıkarılmış ve bazı metinler günümüz Türkçesiyle çalışmaya eklenmiştir. Derginin döneminde çıkarılan diğer çocuk dergileri gibi hem çocuk eğitimine hem de bu alandaki dergicilik faaliyetlerine büyük katkısı olduğu tespit edilmiştir. Anahtar sözcükler: Çocuk dergileri, çocuk eğitimi, edebiyat eğitimi, eğitim bilimleri. ABSTRACT THE ANALYZE OF ÇOCUK DUYGUSU MAGAZINE IN TERMS OF EDUCATIONAL SCIENCES This study aims to analyse one of the Old Turkish script children magazines “Çocuk Duygusu” in terms of educational sciences. Accordingly what the magazine includes about children’s education has been studied. The study has been carried out using historical method. The 61 numbered issues of the children’s magazines published between 1913–1914 have been scanned, the main subjects on children’s education have been determined, the approppriate texts on these subjects have been chosen, the index of the magazine has been prepared and some texts in contemporary Turkish have been added to the study. It has been detected that this magazine has been of great contribution both to children’s education and the publishing activities in that area. Keywords: children’s magazines, children’s education, literature education, educational sciences