Türkiye'de Haber Sitelerinin Reklam Yönetimi Açısından İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NUSRET KARAGÖZ

Danışman: Orhan Baytar

Özet:

Teknolojik gelişmelerle birlikte bilgi ve iletişim sistemlerinde de önemli atılımlar olmuştur. Gelişen bu durum medya iletişim teknolojilerinde de değişim ve dönüşümü beraberinde getirmiştir. Endüstri toplumu teknolojik gelişmelerle bilgi toplumuna evrilmiş ve geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş yaşanmaya başlamıştır. Teknolojinin üretim-tüketim ilişkilerini dönüştürmesiyle üretim odaklı yaklaşım yerini ağ ve bilgi odaklı bir yaklaşıma bırakmıştır. Yeni ekonomik düzende medyada da dijital haber siteleri hızla güç kazanmaya başlamıştır. Yeni ekonomide internet tabanlı mecraların önem kazanmasına paralel olarak, yeni medya mecralarının reklam yönetimleri de yeni ekonominin bir uzantısı olmuştur. Geleneksel medya reklam ekonomisinde önemli ağırlığını sürdürürken, haber sitelerinin aradaki farkı hızla kapattığı ve özellikle yeni nesil okurlar için bir ana akım olmaya yaklaştığı görülmektedir. Haber siteleri bu süreçte reklam yönetimini de yeni ekonomik düzene uyumlu bir biçimde ele alarak güçlü veya zayıf olabilmektedir. Bu çalışma haber sitelerinin reklam mecralarını yönetme biçimlerini sorunsallaştırarak, haberler.com örneği üzerinden reklam yönetiminde meydana gelen değişimi incelemektedir. Çalışma, mülakat tekniği ve literatür taramasına dayanmaktadır. -------------------- Along with technological advances, there have been important breakthroughs in information and communication systems. This situation has brought about change and transformation in media communication technologies. The industrial society evolved into the information society with technological developments and began a transition from the traditional media era to the new media era. In the new media era, technology has determined the production and consumption relations and replaced the production-oriented approach with a network and information-oriented approach. In this new economic order, digital news sites are rapidly gaining strength in the media. In this period, the advertising management of these channels became an extension of the new economy concept. While traditional media maintains an important role in the advertising economy, it is seen that news sites close at different speeds and become a mainstream especially for the new generation exchange rates. In this process, news sites can be strong or weak by considering ad management in accordance with the new economic order. This study examines the ways in which news sites manage advertising channels as literature, while examining the change in advertising management through the example of haberler.com.