Elektronik sigortacılık ve Türkiye'deki uygulamaları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Finans-Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EBRU ÖZTÜRK

Danışman: YAŞAR KABATAŞ

Özet:

Bilgi çağı olarak adlandırılan 21. Yüzyılda, bilgi teknolojileri her sektörü etkilediği gibi sigortacılık sektörünü de önemli ölçüde etkilemiştir. Dünya sigorta sektöründe yer alan ve fikir liderliği yapan büyük sigorta şirketleri ürünlerin satışlarını yaygınlaştırmak amacıyla kullandıkları dağıtım kanallarını farklılaştırmaya ve çoğaltmaya gayret etmektedirler. Bu amaca uygun olarak alternatif dağıtım kanallarının başında internet üzerinden e-posta ve web siteleri üzerinden satışlar gelmektedir. İnternet sigortacılığı, sigortalının ihtiyaçlarına yönelik poliçeler hazırlanmasına, aradaki iletişimin daha kısa zamanda kurulmasına, teminatın esneklikle belirlenmesine ve risk idaresi desteğinin daha etkili olmasına imkân sağlamanın yanında, internetin herkese açık bir ağ olması beraberinde güvenlik sorununu getirmektedir. Bu durumda sigorta şirketlerine ve devlete büyük görevler düşmektedir. Sigorta şirketlerinin internet üzerinden poliçe satışının tanıtımını yapmaları, internet sigortacılığının gelişimi için teşvik edici kampanyalar düzenlemeleri, devletin ise denetleyici ve düzenleyici rol üstlenerek, tam bir bilgi güvenliğini sağlaması ve bunun için de hukuksal eksikliği gidermesi gerekmektedir. Anahtar Kelimeler: Elektronik Ticaret, E-Ticaret, Elektronik Sigorta, E-Sigorta, İnternet Sigortacılığı, Online Sigortacılık, Sanal Sigortacılık, B2B, B2C. ABSTRACT In 21st century also called as information age, information technologies affected insurance sector in a considerable way as well as other sectors. Developed insurance companies that are leaders of innovative ideas in global insurance sector are trying to increase and diverse their distribution channels to expand their sales of insurance products. For this purpose, insurance over websites and electronic mails are accepted as the main alternative distribution channels. Insurance over internet helps preparation of products of insureds’ needs, faster communication, determination of more flexible covers and more effective risk management. However it also brings security problems as the internet being an open source. In this circumstance Government and the insurance companies are assigned with great tasks. Insurance companies must inform the insureds (and the potential insureds) over internet and impose encouraging campaigns for the development of insurance over internet. Also the government acting as regulator and supervisor, must provide information security and fill the forensic gaps. Keywords : Electronic Commerce, E-Commerce, Electronic Insurance, E-Insurance, Insurance Over Internet, Online Insurance, Virtual Insurance, B2B, B2C.