Halk eğitimi merkezi yöneticilerinin hayat boyu öğrenme algısı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İSA BAHAT

Danışman: MÜNEVVER ÇETİN

Özet:

Bireysel, sosyal, kültürel, ekonomik ve özellikle üretim ile ilişkili bir yaklaşımla hayat boyu öğrenme, bireylerin ilgi alanlarının tespit edilerek; bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile yeterliliklerini geliştirmek amacıyla, hayatları boyunca katıldıkları örgün, yaygın ve hayattan öğrenme etkinliklerini kapsayan ve bu etkinlikler sonucu elde edilenlerin belgelendirilmesidir. Bu çalışmada İstanbul İli 39 ilçesi 45 halk eğitimi merkezinde görev yapan yöneticilerin hayat boyu öğrenme konusundaki düşünceleri ve algıları incelenmiş, hayat boyu öğrenmeye ait algıları belirlenmiştir. Bu yolla geleneksel yaygın eğitim faaliyetlerinin hayat boyu öğrenme ile değişen yeni modüler sistemde bulunan faaliyetlerle karşılaştırılması ve sistemdeki mevcut yöneticilerin gerçekleşen değişime ne ölçüde uyum sağladıkları tespit edilmiş, hayat boyu öğrenme tutum ve algılarının merkez faaliyetlerine katılan kursiyerlerin beklentilerine etkileri ölçülmüştür. Araştırmanın evrenini İstanbul İli Halk Eğitimi Merkezinde görev yapan 135 yönetici oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan 102 yöneticiden elde edilen bulgulara göre halk eğitimi merkezi yöneticilerinin çoğunluğunun hayat boyu öğrenme konusunda bilgi sahibi olduğu düşünülmektedir. Yaptığımız çalışmanın sonucunda hayat boyu öğrenme sistemi içerisinde halk eğitimi merkezlerinin daha etkin kurumlar haline gelmesi için “öğrenme ihtiyacından hareket edilmesi, esnek kurs programlarının hazırlanması, donanımlı eğiticilerin bulunması, bireysel öğrenme ve fiziksel yetersizliklerin giderilmesi” nin gerçekleşmesi gerekmektedir. Anahtar Kelimeler: Hayat Boyu Öğrenme ABSTRACT With an individual, social, cultural, economic and especially employment-related approach, lifelong learning can be defined as the set of activities of one’s learning from formal and informal teaching environment and life itself by its identifying individuals’ interest to improve their knowledge, skills, attitudes and behaviors; and it is also defined as the documentation of what is acquired as a result of these activities. Within this study, the thoughts and perceptions of the administrators serving in 45 public education centers in 39 districts in İstanbul are researched and their lifelong learning and perceptions are determined. By this way, traditional common-public education activities and new modular system’s activities are compared; current administrators in the system are determined to adapt to this change at what extent and their attitudes and perceptions’ effects on the expectations of the trainees participating in the center’s activities. The population of the study is 135 administrators working in public education centers in İstanbul. From the data acquired by 102 administrators participating in the study, a majority of them is considered to have information about lifelong learning. As a result of the study we conducted, it is concluded that the start the things from the need to learn, the flexible preparation of the course programs, the recruitment of qualified instructors and the occurrence of individual learning are required for public centers to be more effective. Keywords: Life Long Learning