Fiyat dışı rekabet ve fiyat dışı rekabet unsurlarının firma rekabet gücü üzerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Evren Erbaşol

Danışman: YEŞİM REEL

Özet:

Firmalar, farklı piyasa koşulları altında, piyasa rekabetlerini sürdürmek ve piyasalarda avantaj yakalamak için stratejilerini kurgulamaktadır. Günümüz piyasalarında yoğunlaşan rekabet koşullarıyla beraber talep artışı gerçekleştirecek ve tüketici tatminini sağlayacak stratejiler geliştirmeye her geçen gün daha fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmayla beraber firmaların piyasa rekabetini ne şekilde sürdürdüğü ve rakiplerine karşı piyasa avantajı kazanmak amacıyla rekabet unsurlarını nasıl yönlendirdiği değerlendirilmiştir. Farklı piyasa türleri göz önüne alınmakla beraber fiyat dışı rekabet kavramı ve fiyat dışı rekabet unsurlarının firma rekabet gücü üzerine etkisi araştırma içerisinde detaylandırılmıştır.Çalışma içerisinde farklı piyasa türlerinde gerçekleşen rekabet koşulları, fiyat dışı rekabet unsurları ve fiyat dışı rekabet unsurlarının firmalar rekabet gücü üzerine etkisi incelenmiş, sayısal analizler doğrultusunda firmaların rekabet gücü üzerinde fiyat dışı rekabet unsurlarının etkin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. ABSTRACT The companies create strategies to sustain their market competitiveness as well as taking advantage in the market. In today’s markets, there is an increasing need to develop strategies aiming to achieve increase in demand and consumer satisfaction under heavy competitive conditions. Through this study, how the companies keep market competition and how they direct competitive elements with a view to catching market advantage against their competitors have been evaluated. Considering different market types, the concept of non-price competition and the effects of factors of non-price competition on the company’s competitive power have been detailed. In this study; competitive conditions in different market types, factors of non-price competition and the effects of factors of non-price competition on the company’s competitive power have been analyzed and it has been concluded that non-price factors are effective on the competitive power of the companies according to digital analysis.