Eğitim Bilgileri
2009 - 2016
2009 - 2016Doktora
University of Minnesota - Twin Cities, Institute of Child Development, Developmental Psychology, Amerika Birleşik Devletleri
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
University of Minnesota - Twin Cities, Institute of Child Development, Developmental Psychology, Amerika Birleşik Devletleri
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
The role of parental responsiveness in the development of co-occurring ADHD and anxiety symptoms: Interplay of genotype and environment
University of Minnesota - Twin Cities, Institute of Child Development, Developmental Psychology
2011
2011Yüksek Lisans
Cultural Challenges of Parenting In A Refugee Community In The United States and Insights For Intervention
University of Minnesota - Twin Cities, Institute of Child Development, Developmental Psychology
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Psikoloji
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü
2020 - 2024
2020 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri, Psikoloji
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Ebeveyn zihinselleştirmesinin ebeveyn stresi üzerindeki etkisi: Ortak ebeveynliğin düzenleyici rolü
Yaylacı F. T. (Danışman)
B.EDİŞ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
The effect of intimate partner violence on child behaviors: Examining the roles of child maltreatment and household chaos
Yaylacı F. T. (Danışman)
N.ELANUR(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Saldırganlık düzeyi ve zorbalık arasındaki ilişkide sosyal duygusal öğrenme becerilerinin düzenleyici rolü
Yaylacı F. T. (Danışman)
Ü.MUTLU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
KADINLARIN ÖZ-ANLAYIŞ DÜZEYLERİNİN CİNSEL DOYUMLARINA ETKİSİ: BEDEN MEMNUNİYETİNİN ARACI ROLÜ
Yaylacı F. T. (Danışman)
R.YAVUZ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BAĞLANMA VE SALDIRGANLIK İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ: ÖZ-DÜZENLEMENİN ARACI ROLÜ
Yaylacı F. T. (Danışman)
S.TASİLARİDİS(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (3)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (3)
2022
20221. Future Directions on BIPOC Youth Mental Health: The Importance of Cultural Rituals in the COVID-19 Pandemic
Causadias J. M., Alcalá L., Morris K. S., Yaylaci F. T., Zhang N.
Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology
, cilt.51, sa.4, ss.577-592, 2022 (SSCI)
2018
20182. Trauma and resilient functioning among Syrian refugee children
Yaylaci F. T.
Development and Psychopathology
, cilt.30, sa.5, ss.1923-1936, 2018 (SSCI)
2017
20173. The interactive effects of child maltreatment and the FK506 binding protein 5 gene (FKBP5) on dissociative symptoms in adolescence
Yaylaci F. T., Cicchetti D., Rogosch F. A., Bulut O., Hetzel S. R.
Development and Psychopathology
, cilt.29, sa.3, ss.1105-1117, 2017 (SSCI)
Kitaplar
2024
20241. Suriyeli Mülteci Çocukların Gelişimi ve Ruh Sağlığı
YAYLACI F. T., KARALI IMPRAM F. B.
Göç Olgusunun Toplumsal Boyutları, GÜLERCE HAKAN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.139-170, 2024
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027Türkiye’de Gençlik Çalışmasının Gençlik Katılımına Etkisi
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
Gülerce H. (Yürütücü), Nişancı Z., Nişancı A. A., Yaylacı F. T., Bozkurt M.
2024 - 2026
2024 - 2026Developing a Prevention Model Against Addiction for Migrant Youth
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Gülerce H. (Yürütücü), Nişancı A. A., Nişancı Z., Yaylacı F. T., Yüce B.